Workshop

Workshop of Educational Research from New Materialism

This workshop aims to expand the theory and methodology of educational research by adopting New Materialist approach. ...
Workshop

Book Review Conference “Reconsidering Children’s Learning”

2022年4月3日(日) 『子どもの学習を問い直す』(東京大学出版会)公開書評会 プログラム  14:00~14:15 登壇者紹介/著者による図書紹介  14:15~14:40 書評①  14:40~15:05 書評②  15:...
Others

LIST

List of Achievement
Article

Peer-reviewed

Yusuke Kusumi (2016) Transactional Education Between Children With and Without Disabilities in Japan: A Review of the Li...
Article

Non-peer-reviewed

楠見友輔・小池貴之(2017) 視覚特別支援学校の高等部生徒にとっての学校間交流の意味づけと課題, 東京都立文京盲学校研究研修部 平成29年度研究集録, 50-54 Yusuke Kusumi (2017) Structure of ...
Conference

International Conference

Yusuke Kusumi (2017.11.26) Scaffolding through the Use of Interactive White Board: A Case Study of Students with Intelle...
Conference

Oral

楠見友輔(2014.3.9) 特別支援学校における授業談話の解釈学的分析:生徒の発話を受けた教師の対応に着目して, 第3回 あぜみ公開研究会 楠見友輔(2015) 交流後の高校生の語りにみる障害児への印象における多観点・多規準視点:他...
Conference

Poster

藤江康彦・石島照代・柿原賢二・楠見友輔・遠山裕一郎・安江紗那子(2015.8.28) 教師の学習の契機としての校種間連携(3):新任教師の語りにみる自己・文化・制度の輻輳, 日本教育心理学会第57回総会 石島照代・藤江康彦・柿原賢二・...
Conference

Symposium

楠見友輔・中村晋・石飛了一・磯山多可子・米田宏樹(2017.9.17) 交流及び共同学習の事例を探究する:知的障害児・健常児にとっての交流目的と評価, 日本特殊教育学会第55回大会, (2017愛知大会, 自主シンポジウム4-4, 企画・話...
Book

Series

楠見友輔の連載